Näin luot voittavan brändistrategian -tiekartta neuvoo sinulle askel askeleelta kuinka luot haluttavan ja selkeän brändin. Älä anna enää yhtään etumatkaa kilpailijoillesi. Lataa liite ja lähde matkaan.

Näillä ohjeilla voittava brändistrategia

  1. KILPAILIJA-ANALYYSI
    • Ketkä ovat yrityksenne lähimmät kilpailijat ja millä keinoin voitte erottua heistä.
  2. MIKSI?
    • Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?
      Miksi töitä tehdään?
  3. BRÄNDIARKKITEHTUURI
    • Miten brändinne sijoittuu kohdemarkkinanne brändiportfoliossa? Miten se kestää aikaa? Miten brändinne tukee myyntiänne?
  4. VISUAALISET ELEMENTIT
    • Mitä kaikkea tarvitaan, kun brändi esitetään? (logo, typografia, värit, kuvitus, äänet, musiikki, liike, …)
  5. SIJOITTUMINEN
    • Minkä mielikuvan brändinne herättää asiakkaissa? Miten he vertaavat teitä kilpailijoihinne?
  6. LUPAUS
    • Mitä lisäarvoa tuotatte jokaiselle asiakkaallenne?
  7. USKONVAHVISTUS
    • Miksi kohderyhmäsi uskoo lupaukseesi? Millä saatte heidät vakuuttumaan?
  8. MARKKINARAKO
    • Mikään ei vedä vertoja markkinatutkimukselle käänteentekevien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa…
  9. ASIAKASKATSAUS
    • Mitä asiakas todella kaipaa? Mitä ainutlaatuista te voitte heille tarjota tähän tarpeeseen?
  10. YDINVIESTI
    • Mikä on teidän tarinanne (Brand Story)? Minkä viestin voitte kertoa yleisöllenne?
  11. SELKÄRANKA
    • Mitkä asiat ovat neuvoteltavissa ja mistä asioista ei neuvotella?
  12. PERSOONA
    • Miten esittelette itsenne? Onko teissä huumoria vai pitäydyttekö asiassa? Pukeudutteko farkkuihin ja t-paitaan vai pukuun?
  13. 3 VUODEN SUUNNITELMA
    • Brändit eivät synny valmiina? Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.
      Selkeä ja tavoitteellinen kolmen vuoden suunnitelma pitää teidät suunnassa…
  14. MENESTYSEKIJÄT
    • Voittostrategia ei voi olla väljä ja muutos on aina kova. Siksi tarvitset brändistrategiasi tueksi kriittiset mittarit ja onnistumisen avaintekijät.
  15. ASIAKASPROFIILIT
    • Kohderyhmänne pitää olla selkeä myynti- ja markkinointitiimeillesi. Oikeisiin ihmisiin perustuvat asiakasprofiilit auttavat lisäarvon tuottamisessa ja kohdentamisessa.
  16. BRÄNDIN MÄÄRITELMÄ
    • Miten brändin tulisi näyttäytyä kaikissa medioissa ja miltä sen tulisi maistua kaikissa sidosryhmissä?

Onneksi olkoon – brändistrategianne on valmis voittamaan!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *