Näin luot voittavan brändistrategian -tiekartta neuvoo sinulle askel askeleelta kuinka luot haluttavan ja selkeän brändin. Älä anna enää yhtään etumatkaa kilpailijoillesi. Lataa liite ja lähde matkaan.
Näillä ohjeilla voittava brändistrategia
- KILPAILIJA-ANALYYSI
- Ketkä ovat yrityksenne lähimmät kilpailijat ja millä keinoin voitte erottua heistä.
- MIKSI?
- Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?
Miksi töitä tehdään?
- Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?
- BRÄNDIARKKITEHTUURI
- Miten brändinne sijoittuu kohdemarkkinanne brändiportfoliossa? Miten se kestää aikaa? Miten brändinne tukee myyntiänne?
- VISUAALISET ELEMENTIT
- Mitä kaikkea tarvitaan, kun brändi esitetään? (logo, typografia, värit, kuvitus, äänet, musiikki, liike, …)
- SIJOITTUMINEN
- Minkä mielikuvan brändinne herättää asiakkaissa? Miten he vertaavat teitä kilpailijoihinne?
- LUPAUS
- Mitä lisäarvoa tuotatte jokaiselle asiakkaallenne?
- USKONVAHVISTUS
- Miksi kohderyhmäsi uskoo lupaukseesi? Millä saatte heidät vakuuttumaan?
- MARKKINARAKO
- Mikään ei vedä vertoja markkinatutkimukselle käänteentekevien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa…
- ASIAKASKATSAUS
- Mitä asiakas todella kaipaa? Mitä ainutlaatuista te voitte heille tarjota tähän tarpeeseen?
- YDINVIESTI
- Mikä on teidän tarinanne (Brand Story)? Minkä viestin voitte kertoa yleisöllenne?
- SELKÄRANKA
- Mitkä asiat ovat neuvoteltavissa ja mistä asioista ei neuvotella?
- PERSOONA
- Miten esittelette itsenne? Onko teissä huumoria vai pitäydyttekö asiassa? Pukeudutteko farkkuihin ja t-paitaan vai pukuun?
- 3 VUODEN SUUNNITELMA
- Brändit eivät synny valmiina? Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.
Selkeä ja tavoitteellinen kolmen vuoden suunnitelma pitää teidät suunnassa…
- Brändit eivät synny valmiina? Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.
- MENESTYSEKIJÄT
- Voittostrategia ei voi olla väljä ja muutos on aina kova. Siksi tarvitset brändistrategiasi tueksi kriittiset mittarit ja onnistumisen avaintekijät.
- ASIAKASPROFIILIT
- Kohderyhmänne pitää olla selkeä myynti- ja markkinointitiimeillesi. Oikeisiin ihmisiin perustuvat asiakasprofiilit auttavat lisäarvon tuottamisessa ja kohdentamisessa.
- BRÄNDIN MÄÄRITELMÄ
- Miten brändin tulisi näyttäytyä kaikissa medioissa ja miltä sen tulisi maistua kaikissa sidosryhmissä?
Onneksi olkoon – brändistrategianne on valmis voittamaan!